Z ogromną radością po raz kolejny gościmy w szkole naszego nauczyciela Swami KARMAYOGI Sarasvati
Bihar School of Yoga Indie.
14-15 grudnia
Możesz dotknąć bezpośredniej wiedzy, doświadczenia.
Wiedzy przekazywanej od mistrza do ucznia , wielotysięcznej tradycji. Niezmąconej, wiernej – taką jaka jest.
Ramowy Plan warsztatów :
SOBOTA:
9.00- 13.00
PRANAYAMA – techniki i praktyka; pranayamy jako podstawa
energii,praktyka energetyczno-rewitalizująca (na
czczo)
ASANA – temat: nie ma asany bez pranayamy, oddechu –
teoria, połączenie, praktyka . Efekt – Pranyama i
Asana
13-14.30
przerwa
14.30 – 17.00
MEDYTACJE – teoria, praktyka
NIEDZIELA
9.00-13.00
– Yoga dla KRĘGOSŁUPA – wprowadzenie i praktyka
– Yoga a psychika człowieka (PRAKTYKI OCZYSZCZAJĄCE UMYSŁ).Yoga, Tantra, Samkhia i Ayurveda to jest wszystko to co jest dobre dla każdego człowieka (kiedyś były one połączone), a Rogha odwrotnie.
13.00-14.30
Przerwa
14.30- 17.00
MANTRA
– mantrami nazywa się ( w ogromnym skrócie ) — wszystkie dźwięki, sylaby i ich rytm, które harmonizują, energetyzują i leczą człowieka na wszystkich poziomach egzystencji.
„Dotkniemy” ponadźwięków, które efektywnie „masują” mózg. Nie musisz umieć śpiewać, nie ma takiej potrzeby, oddajesz się dźwiękom głosu i instrumentów.
Cena weekendowych warsztatów:
300 zł
Osoby posiadające aktualne karnety w szkole – koszt 250
Ilość miejsc ograniczona. Miejsce rezerwuje zaliczka 100 zł.
Zapisy w szkole lub pod tel. 535 923 406
Szkoła Jogi Mandala Lucyna Ramza
Studenci i emeryci 20% zniżki.
Osoby biedne – zapaleńcy Jogi (cena do negocjacji).
Swami Karmayogi Saraswati, muzyk od urodzenia, praktykuje Jogę od dzieciństwa i wyspecjalizował się w wielu jej kierunkach. Jest dyplomowanym nauczycielem jogi i prowadzi zajęcia z różnych dziedzin jogi według tradycyjnych wielotysięcznych metod kultywowanych przez Bihar University of Yoga, obecnie Bihar Yoga Bharati – Institute of Advanced Studies in Yogic Sciences w Indiach. Jego wiedza oparta jest na wedyjskiej tantrycznej (wszechstronnej) jodze. Od 1986 naucza przy Satyananda Yoga Sverige w Uppsali (Szwecja) również w Polsce i Indii (Bharati).
Odkrył swoje powołanie i otrzymał tytuł Swami (nauczyciel duchowy), imię Karma Yogi oraz Saraswati od guru, Swami Satyananda Saraswati, w inicjacji – 1988 r. Od tego czasu prowadzi życie sanyasina, czyli cały swój czas poświęca na nauczanie i praktykę jogi. W kwietniu 2000 r. Swami Karmayogi Saraswati otrzymał najwyższą inicjacje na Poorna Saniasa przez następcę jego guru Swami Niranjanananda Saraswati, który jest patronem tego w/w Instytutu Yogi.
Swami lubi podróżować, jest wędrownym nauczycielem i często odwiedza Indie, i stale poszerza swoją wiedzę gdzie prowadzi również zajęcia. Od maja 2003 r. uczy również jogi w Polsce, w wielu miejscach. Od 1986 roku – nie miał nawet tygodnia przerwy w nauczaniu Jogi a w swojej ponad pięćdziesięcioletniej karierze nauczyciela yogi miał ponad 30.000 tysięcy uczniów na swoich zajęciach (ta liczba stale rośnie).
Kilka słów o Naada Yodze i Tantrze:
Naada Yoga jest dziedziną dopiero wypływającą w świat zachodu. Jest techniką Tantryczną, narzędziem wykorzystującym dźwięki od planu fizycznego do transcendentalnego, służącym do wprowadzania prawidłowej harmonii poszerzania świadomości, dla zdrowia, szczęścia, sukcesów… Słowo TANTRA oznacza uwolnienie i rozszerzenie świadomości. Tantra pochodzi z planu transcendentalnego i dlatego też niemożliwym jest wytłumaczenia jej językiem pochodzącym ze świata materialnego. Tantra uznaje, że wszystko co istnieje, jest manifestacją jednego bytu. Byt ten jest formą czystej świadomości (jedności materii, energii i wibracji oraz odwieczne i niezmienne prawa nimi rządzące). Materia –Energia – Wibracja występują zawsze razem od świata widzialnego do niewidzialnego. Tak długo jak wibracje podtrzymują ten związek – tak długo egzystuje życie na tym planie. Czyli wszystko co żyje wibruje. Trzeba pamiętać to, że światło to też wibracja – energia – i materia. Naada Yoga działa na planie transcendentalnym, a plan transcendentalny ma wpływ na poziomie czakranów, a czakrany kierują wszystkimi gruczołami wydzielania wewnętrznego a z medycyny wiemy że gruczoły wydzielania wewnętrznego kierują wszystkimi procesami w ciele człowieka. Wiedza medyczna zachodu kończy się na gruczołach wydzielania wewnętrznego.
Naada Yoga składa się z wielu form: Mantra, Raga, Kirtany i Bhajany. Kirtan i Bhajany – to utwory muzyczne, których teksty wielbią różne najwyższe aspekty którymi każdy człowiek powinien się kierować w życiu, jak np. czysta: miłość, świadomość, mądrość, prawda, szczęśliwość i śpiewając ich nazwy -utożsamiamy się z nimi. To nie żadna religia, jak niektórzy myślą, bo tu nie ma żadnej wiary, i każdy może to praktykować.
Pracując z dźwiękiem pracujesz ze swoja świadomością. Praktyki NADA YOGI można dopasować i pomogą one w każdej dziedzinie życia. Kierujesz się w głąb świadomości, pozostając ze spokojnym cichym umysłem. NADA YOGI – nie można się nauczyć z książek i tu trzeba wszechstronnie wykształconego z długą praktyką nauczyciela jakim jest Swami.
II-a sutra Patańdżalego : yogah citta vritti nirodhah
joga jest wprowadzeniem uporządkowania i kontrolą: umysłu i podświadomości od vritti i ego. Vritti to : fałsz, zamieszanie, bez kontroli, …
http://www.nada-yoga.com/
Swami Karmayogi Saraswati
Praktyki, które dotkniemy to m.in:
OPIS – PRAANAYAMY
Ciało ma trzy DOSHAS: – kapha (śluz), pitta (kwas) i vata (wiatr). Brak równowagi u kogokolwiek lub za dużo jednej z nich powoduje choroby. W ten sam sposób umysł ma trzy wady. Pierwszy to mala (nieczystość), drugi to vikshepa (rozproszenie), a trzeci to avarna (ignorancja). Zanieczyszczenie to psychologiczne zjawisko, które objawia się, gdy siedzisz w medytacji. Istnieje pięć rodzajów zanieczyszczeń: karna (zmysłowe pożądanie), krodha (gniew), maha (zauroczenie), mada (arogancja lub duma) i matsarya (zazdrość). Kiedy wizje płyną w twoim umyśle, a umysł nie może zostać unieruchomiony, ponieważ wciąż oscyluje, to jest vikshepa. Gdy umysł nie jest w stanie zrozumieć siebie, jest to ignorancja lub awarna. Poprzez praktykę shatkarma (praktyki oczyszczające) , centra w ciele fizycznym, które są odpowiedzialne za wzbudzanie tych dosz w umyśle, są stabilizowane. Shatkarma działa na ciało fizyczne, aby wpływać na umysł, fale mózgowe i blokady energii. Chociaż shatkarma są bardzo potężnymi i skutecznymi oczyszczaczami i harmonizatorami, pranayama będzie musiała być praktykowana później, aby zachować równowagę, którą stworzymy. W przeciwnym razie zanieczyszczenia bardzo szybko się nagromadzą, a ciało wkrótce powróci do swoich starych wzorów, to jest praktyka na całe życie. Na pytanie; w jaki sposób kapalbhati pomaga w przebudzeniu czakry ajna? Swami Niranjanananda odpowiedział: Oddech, umysł, prana i nadis są ze sobą powiązane i połączone. Przez oddech możemy zmieniać nasze stany mentalne. Możemy zmienić przepływ prany, możemy stymulować i aktywować nadis. Dlatego pranayama wykorzystuje oddech jako główny sposób kontrolowania i kierowania przepływu prany i przebudzenia nadis w systemie. Jednocześnie pomaga zapewnić zrównoważony nastrój.
To nie kapalbhati, które budzi ajnę, ale reakcja, która zachodzi, gdy jesteśmy w stanie poprawnie wykonywać praktykę pranayamy, pomaga obudzić różne czakry. Kapalbhati stymuluje nerwy, z kolei one aktywują nadi, które następnie aktywują różne prany, a prany są przyciągane do tego regionu, w którym zachodzi pewien rodzaj aktywności w strukturze układu nerwowego, mięśni lub w ogólnym obszarze, którym w kapalbhati jest to – czoło. Z powodu koncentracji podczas ćwiczeń, gdy prany zbliżają się do obszaru, w którym odbywa się akcja, odpowiednia czakra w tym obszarze może odczuwać stymulację. Przy odpowiedniej kontroli stymulacja przejdzie w przebudzenie czakry.
Podczas warsztatów pragnę wyjaśnić (praktycznie i teoretycznie) praktyki oddechowe w oryginalnej tradycyjnej ich postaci, oraz różnice ich praktycznego zastosowania w życiu.
MANTRA- to dźwięki lub serie dźwięków (fizycznych i niefizycznych – mentalnych), które są elementem praktyk od fizycznego przez psychiczny aż do duchowego planu (prawidłowo wymawiane w ścisłe określony sposób, mają potencjał wprowadzaniu ładu i harmonii na wszystkich planach egzystencji). Sposób wymawiania i ich rytm jest niezmienny od zarania człowieka bo tylko w takiej formie mają właściwe działanie. Pierwsza mantra jaką np. każde niemowle śpiewa jest samogłoska A. Celem jej powtarzania jest nie tylko opanowanie umysłu, ale oczyszczenie, harmonizowanie, zdrowienie na wszystkich planach egzystencji człowieka. Stosowanie mantry polega na wielokrotnym recytowaniu, śpiewaniu, szeptaniu lub powtarzaniu jej w myśli.Każde słowo sanskrytu jest mantrą, czyli pozytywnie działa na człowieka i jest podstawa języka idoeuropejskiego z którego to wywodzi się większość języków świata jak rownież język polski. Dźwięki mantr mają swoje źródło na planie transcendentalnym.
Z AUM I Prema – Swami Karmayogi